Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Италия глоби Google със 102 млн. евро

Според местен регулатор компанията е злоупотребила с доминантната си позиция

Италия глоби Google със 102 млн. евро

Снимка: David Gray/Bloomberg

Италианският антимонополен регулатор обяви, че е наложил глоба на Google в размер на 102 млн. евро за злоупотреба с доминатна позиция чрез мобилната операционна система Android и магазина за приложения Google Play, предава Ройтерс.

„Чрез Android и Google Play Google има доминантна позиция, която ѝ позволява да контролира доколко разработчиците на приложения достигат до крайните потребители“, посочва регулаторът в изявление, допълвайки, че почти три четвърти от италианците използват смартфони с Android.

Още по темата

Регулаторът твърди, че Google не позволява на JuicePass, услуга за електрически превозни средства на Enel X, да оперира в Android Auto, която позволява на приложения да бъдат ползвани по време на шофиране. По този начин компанията несправедливо налага ограничения, давайки предимство на Google Maps.

Google не допуска приложението в Android Auto от две години, а това може да попречи на Enel X да изгради своя база от потребители, твърди регулаторът.

Според регулатора спорното поведение може да повлияе на развитието на е-мобилността в решаваща фаза.  

Enel X е подразделение за „е-решения“ на италианската Enel, а Juice Pass позволява на потребителите да намират зарядни станции на картата и да разглеждат подробности за тях.

Регулаторът твърди, че в допълнение към глобата е поискал от Google да допусне Juice Pass в Android Auto.

Google не била открита веднага за коментар.

Вижте още технологични новини във видеото на Bloomberg TV Bulgaria. 

гледано: 2838   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Новини
Roblox отчете спад на броя на потребителите си и разходите, които те правят