Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Акциите на „Биодит“ поевтиняха с 10% след публикуване на доклад

Приходите за първото тримесечие достигат 61 хил. лв., а загубата около 44 хил. лв.

Акциите на „Биодит“ поевтиняха с 10% след публикуване на доклад

Снимка: "Биодит" АД

Акциите на „Биодит“ АД поевтиняха с 10% до 1,81 лв. за акция вчера и днес, спрямо 2 лв. за акция през миналата седмица. И в двата дни оборотът беше за по-около 3 хил. лв., като не липсваха и малки сделки при цена от 2 лв.  Днешната сделка беше за едва 75 акции точно при отварянето на търговията в 10:10 ч. Впоследствие имаше по-големи сделки след продажби до 1,81 лв. за ценна книга.

При цена от 1,81 лв. пазарната капитализация на дружеството достига 25 млн. лв., като повишението спрямо предлагането на 21 януари 2021 г. (преди под 4 месеца) е с 81%. Тогава дружеството получи 1 млн. лв., продавайки 1 млн. акции при фиксирана цена от 1 лв. Имаше презаписване от 2,6 пъти.

Вероятна причина за спада е публикуването на доклад за дейността през първото тримесечие на 2021 г. в категория в уеб страницата на дружеството. "Съгласно правилника на BEAM трябва да публикуваме само шестмесечни отчети, но както поех ангажимент към инвеститорите, ще представяме информация на тримесечие", заяви за Investor.bg изпълнителният директор Юлиян Софрониев.

Компанията инсталира достъп чрез биометрични данни (частичен пръстов отпечатък). В доклада пише, че през януари-март 2021 г. са реализирани над 10 нови проекта. Новите клиенти са например Българска стопанска камара, Гаранционен фонд, WinBet и бутиков хотел "Гела" до Пампорово.

„Заради по-сложните и комплексни решения за контрол на достъп и управление на работното време, изисквани от част от клиентите в изпълнените проекти, цялостната реализация ще се извърши на различни етапи. Това ще доведе до двойно увеличение на вече получения приход от тези клиенти в следващите шест месеца“, пише в доклада.

„Следва да се отбележи, че поради комбинирания бизнес модел за различните продуктови линии (фиксирано заплащане плюс абонаментни месечни вноски), значителна част от приходите ще бъде реализирана в бъдещ период“, подчертават от дружеството.

В края на 2020 г. е стартирало партньорство с водещите производители на блиндирани врати Diadoors и Intext, както и с лидера в заключващите системи „Интеза“ и през януари 2021 г. са реализирани първите съвместни проекти. До края на април 2021 г. продуктът на компанията EasyLock ще се предлага на крайни клиенти във всички магазини на фирма „Интеза“.

В изпълнение на плана за развитие на продажбите и по конкретно експанзия в хотелския сектор в края на март 2021 г. е назначен търговски представител с над 20 години опит в сектора. „С привличането му в компанията вече ще има пряко ангажиран служител с продажбата на решения за хотелската индустрия“, се казва д документа.

Приходите за първото тримесечие на 2021 г. са 61 хил. лв., спрямо 40 хил. лв. за същия период на 2020 г., което представлява ръст с над 50%. Основният ръст е при „други продукти“ до 21 хил. лв. тази година, спрямо 7 хил. лв. в предходната.

Разходите намаляват с 26% до 105 хил. лв. за януари-март 2021 г., спрямо 143 хил. лв. за същия период на миналата година. Основно намаляват разходите за възнаграждения и осигуровки до 22 хил. лв. сега, спрямо 59 хил. лв. преди година или спад с 37 хил. лв.

Дружеството не дава размер на печалбата, но на база дадените приходи и разходи има загуба от 44 хил. лв. за първото тримесечие на 2021 г. спрямо загуба от 103 хил. лв. за същия период на 2021 г.

Всичко това - на фона на пазарна капитализация от 25 млн. лв.

Материалът е с информационен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.

По статията работиха: Мариян Йорданов, редактор Бойчо Попов
Още по темата: Новини и анализи

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Новини и анализи
SOFIX остава с 15 компонента, изискванията за акционери също се запазват