Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

На път

Covid-19 отново потопи китайските приходи от туризъм

Страната пак затегна част от мерките заради нови клъстъри на заразени

Covid-19 отново потопи китайските приходи от туризъм

Снимка: Giulia Marchi/Bloomberg

Китайските проблеми с икономическите последици от коронавируса далеч не са приключили. Отново въведените ограничения на социалните дейности забавиха темпа на възстановяването, както подсказва близо 69-процентният спад на приходите от туризма по време на тридневния Фестивал на драконовите лодки, който приключи в събота, пише CNBC.  

Ограниченията са предимно в Пекин, където властите засилиха мерките за социално дистанциране и затегнаха правилата за пътувания от и до столицата след появата на клъстър от случаи на Covid-19 само две седмици преди празника. В цялата страна туристическите места все още привличат посетители, но не при пълен капацитет.

Тази година близо 48,81 млн. туристически пътувания по време на фестивала са донесли 12,28 млрд. юана (1,73 млрд. долара), сочат данни на Министерството на културата и туризма. Това представлява 68,8% спад от 39,33 млрд. юана туристически приходи по време на фестивала миналата година, който тогава се падна в началото на юни. Тогава са извършени близо 95,98 млн. туристически пътувания, показва информация от властите.

„Данните за туризма и други активности от изминалия Фестивал на драконовите лодки (25-27 юни) предолагат, че възстановяването на сектора на услугите остава слабо по някои разбираеми причини“, коментира Тин Лу, главен икономист за Китай в Nomura. Той посочва, че засилените мерки за социално дистанциране и потребителското доверие „за затъмнени от нарасналата несигурност и високата безработица“.

„Заради забраните за пътуване почти не са извършени пътувания през граница по време на Фестивала на драконовите лодки тази година“, допълва Лу. „Тези данни предполагат, че няма значително подобрение от Деня на труда (през май)“, казва още Лу.

Още по темата

Covid-19 се появи в края на миналата година в китайският град Ухан. В опит да контролира разпространението на заболяването през февруари повече от половината от страната удължи с поне седмица блокадата по време на Китайската нова година.

Въпреки че епидемията в Китай продължи седмици, а по-голямта част от страната се върна на работа през април, държавата се сблъсква с нови предизвикателства, тъй като пътуващите връщат вируса в страната от чужбина. Вирусът зарази над 10 млн. души по света и взе над половин милион жертви. Той засегна и търсенето на китайския износ.

Азиатската страна се опитва да промени зависимостта си от износа към вътрешното потребление, за да стимулира растежа. Докато международните граници до голяма степен остават затворени, надеждата е, че милиардите долари, похарчени за чуждестранен туризъм миналата година, сега ще бъдат пренасочени вътре в Китай. По данни на властите само през първата половина на миналата година китайските туристи са похарчили 127,5 млрд. долара в чужбина, най-вече в други части на Азия.

Сега не е сигурно дали повечето китайски потребители разполагат със средствата и желанието да харчат в такава степен през тази година, като се има предвид шокът от коронавируса. Приходите от продажби на потребителски стоки на дребно в Китай през първите пет месеца на тази година спаднаха с 13,5% спрямо година по-рано до 13,87 млрд. юана (1,95 млрд. долара), сочат данни на Националното статистическо бюро.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от На път
Луксозен „работен пакет“ на Малдивите