Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Американските компании търсят убежище в САЩ от пандемията

В сезона на отчетите ръководители на някои от най-известните компании в САЩ сигнализираха, че благодарение на Китай са преодолели мрачното второ тримесечие

Американските компании търсят убежище в САЩ от пандемията

Снимка: Getty

Китай отдавна е важна дестинация за американските компании. През второто тримесечие азиатската страна се превърна в убежище за тях, тъй като възстановяването на потребителското търсене там им помогна да преодолеят спада на продажбите в САЩ, пише Wall Street Journal в свой анализ.

В сезона на отчетите ръководители на някои от най-известните американски компании сигнализираха, че благодарение на Китай са преодолели част от спадовете през тежкото второ тримесечие.

Китайските продажби на дребно се възстановиха по-силно през периода от април до юни, отколкото анализаторите очакваха, като се понижиха само с 3,9% на годишна база. Спадът им през първото тримесечие беше в размер на 19%, тъй като страната тогава въведе мерките срещу разпространението на коронавируса. За сравнение - продажбите на дребно в САЩ се понижават с 8,1% на годишна база през трите месеца от април до юни. 

Още по темата

Въпреки нарастващите политически напрежения между Вашингтон и Пекин американските компании отчитат слаби спадове сред китайските си потребители, което им дава възможност да се възползват от икономическото възстановяване в Китай.

Пропастта между Китай и останалия свят е най-отличителна в луксозния сектор. Въпреки че приходите на LVMH се понижават с 38% на годишна база през второто тримесечие, тези в Китай се покачват с 65%. Kering, собственикът на Gucci, отчете подобни резултати - продажбите за тримесечието на луксозните му брандове се свиват с 43% на годишна база, но се повишават с над 40% в Китай.

Тъй като вирусът до голяма степен е под контрол в Китай, много анализатори очакват продажбите на дребно да се върнат към годишен растеж през третото тримесечие, въпреки че САЩ и други западни държави все още се борят да овладеят новите огнища на коронавируса и да отворят напълно икономиките си.

Потреблението в Китай се възстановява, но пред страната има още редица предизвикателства. Процентът на безработица, който нарасна до рекордно високо ниво по-рано тази година, се понижава, но създадените нови работни места са главно нископлатени и не повишават доходите на домакинствата, твърди анализатор на EIU. Според експерта щетите за доходите вероятно ще натежат дългосрочно на търсенето в някои потребителски сегменти.

В допъпълнение три потребителски категории остават на негативна територия през юни спрямо същия месец година по-рано - ресторантите и заведенията,  автомобилният сектор и дрехите и обувки.

Starbucks Corp. претърпя спад от 19% на продажбите си в Китай през второто тримесечие спрямо предходния период, като в глобален мащаб приходите на веригата за кафе се свиват с 38%. Главният изпълнителен директор на компанията Кевин Джонсън заяви, че е оптимистичен, че Starbucks ще възстанови значително продажбите си в Китай до края на 2020 г.

McDonald's избра по-умерен тон относно перспективите пред възстановяването в Китай. „В Китай, където ранните признаци предполагат солидно възстановяване, темпът ни на подобрение се забавя, тъй като клиентите остават предпазливи към социалните дейности“, коментира главният изпълнителен директор на компанията Крис Кемпчински, който предположи, че тенденцията може да остане валидна и през следващата година. Глобалните приходи на McDonald’s намаляват с 24% през второто тримесечие на годишна база, като компанията не представя резултати за Китай.

Какво предстои на ресторантите в Китай според анализаторите? Може да разберете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

По статията работи: Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Анализи
Не съзидателно разрушение, а ускорена адаптация